افزايش حملات هكرها در سال 2019

 نخستين گزارش اين شركت تحت عنوان «Silence: Moving into the darkside» در سال 2018 منتشر شد كه منبعي جامع از اطلاعات فني در خصوص زيرساخت‌ها و تجهيزات مورداستفاده سايلنس از ژوئن سال 2016 تا آوريل سال 2018 بوده است. دومين گزارش اين شركت تحت عنوان «Silence 2.0: going global» از مه سال 2018 تا يك اوت سال 2019 را شامل مي‌شود كه در اين بازه بخش تجزيه‌وتحليل و پيش‌بيني تهديدات سايبري گروه آي‌بي بيش از 16 حمله به بانك‌هاي كشورهاي مختلف را ثبت كرده است. 
به‌تازگي، كارشناسان اين شركت گزارش دوم خود را كه در آن تجهيزات و تاكتيك گروه سايلنس موردمطالعه جامع و فني قرارگرفته است را نيز منتشر كردند. در اين گزارش گفته‌شده است، دامنه حملات اين گروه هكري گسترش چشمگيري داشته و به بيش از 30 كشور اروپايي، آسيايي و كشورهاي مستقل هم‌سود (CIS) كشيده شده است، اگرچه قبلاً قربانيان اين گروه فقط بانك‌هاي روسيه بودند. حملات موفق گروه سايلنس تا آوريل 2018 محدود به كشورهاي مستقل هم‌سود و اروپاي شرقي بوده و اهداف اصلي در روسيه، اوكراين، بلاروس، جمهوري آذربايجان، لهستان و قزاقستان بودند؛ اما از مه 2018، كارمندان بانك بيش از 25 كشور اروپاي مركزي و غربي، آفريقا و آسيا من‌جمله قرقيزستان، ارمنستان، گرجستان، صربستان، آلمان، لتوني، جمهوري چك، روماني، كنيا، اسرائيل، قبرس، يونان، تركيه، تايوان، مالزي، سوئيس، ويتنام، اتريش، ازبكستان، بريتانيا، هونگ كنگ و ... نيز مورد حملات فيشينگ قرارگرفته‌اند. ميزان سرقت گروه سايلنس از ماه ژوئن 2016 تا ژوئن سال 2019 نيز بيش از 4.2 ميليون دلار بوده است. جامعه هدف اين گروه در تصوير زير نمايان است:
به‌طوركلي، در سال 2019، دامنه حملات اين گروه بسيار گسترده شده و ايستگاه‌هاي كاري بيش از 30 كشور قاره‌هاي اروپا و آسيا و كشورهاي مستقل هم‌سود موردتهاجم قرارگرفته است. بانك‌هاي شيلي، بلغارستان و غنا در ماه جولاي؛ بانك‌هاي روسيه در ماه ژوئن و فوريه؛ در ماه مه دو حمله موفق به بانك‌هاي قرقيزستان و بانك Duch-Bangla بنگلادش و در ماه ژانويه بانك‌هاي هند موردتهاجم اين گروه قرارگرفته‌اند. بخشي از حملات اين گروه از سال 2016 تا 2019 در تصوير زير ارائه‌شده است:
دميتري والكوف (Dmitry Volkov)، رئيس بخش جاسوسي سايبري شركت آي‌بي مي‌گويد: «با توجه به تجزيه‌وتحليل‌هاي انجام‌شده از فعاليت گروه سايلنس و نيز اقدامات صورت گرفته در برابر حملات آن‌ها، معتقديم كه نه‌تنها بانك‌ها و مشتريان آن‌ها بلكه جامعه متخصصين نيز مي‌بايست از اين تهديد آگاه باشند. تغيير و تحول و نوسازي تجهيزات اين گروه، شناسايي و پيشگيري حملات آن‌ها را پيچيده و دشوار مي‌سازد. با توجه به خسارات فزاينده اين گروه، به‌منظور افزايش اثربخشي مقابله با اين گروه در سراسر جهان، قصد داريم گزارش‌هاي خود را در دسترس عموم قرار دهيم. انتشار اين مطالب به شركت‌ها و تحليل گران كشورهاي مختلف اين امكان را مي‌دهد به‌درستي به خصوصيات حملات آن‌ها واقف بوده و آن‌ها را در مراحل اوليه تشخيص دهند.»

منبع: http://iranah.sitearia.ir/post-283872.html

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

عروسی جاستین بیبر و هلی

عقد آریایی چیست؟